Groene Gazpacho

38 graden buiten.
Het weer heeft beslist om ons allemaal langzaam te garen op “lage” temperatuur.
Dus nee, vandaag zetten we geen dampende pot soep op het fornuis. We zijn wel enthousiast, niet levensmoe.
Deze groene gazpacho is fris, pittig, romig en vooral: ijskoud. Met paprika, komkommer, munt, basilicum, feta én jalapeño voor dat kleine schopje onder de kont.
Eigenlijk gewoon airco in een kom, maar dan met meer smaak en minder elektriciteitsverbruik.
Het perfecte gerecht om vandaag op tafel te zetten.

Ingrediënten voor dit recept

  • 2 groene paprika’s
  • 1 komkommer
  • 200 g spinazie
  • 5 lente-uitjes
  • 1 groene chilipeper
  • 3 stengels selder
  • 2 tenen look
  • ½ bussel munt
  • ½ bussel basilicum
  • 100 ml olijfolie (+wat extra voor de afwerking)
  • 30 g sushi-azijn
  • 20 g groentebouillon
  • 20 g salad dressing classic
  • 200 g Griekse yoghurt
  • sap van 2 limoenen
  • groene tabasco (naar smaak)
  • 100 g feta
  • ingemaakte jalapeño’s (naar smaak)

 

Aan de slag!

  • Los de groentebouillon op in 200 ml heet water en laat afkoelen.
  • Doe alle ingrediënten in een blender en mix tot een gladde soep. Giet de gazpacho eventueel door een zeef voor een extra fijne structuur.
  • Laat de gazpacho ijskoud worden in de koelkast.
  • Verkruimel de feta en hak de jalapeño’s fijn.
  • Werk de gazpacho af met de feta, jalapeño’s en een extra scheutje olijfolie.

Deze producten zijn onmisbaar voor dit recept

Eet smakelijk!